اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا
سرخط خبرها

بوفه مدارس باید به سمت پایگاه‌های تغذیه سالم حرکت کند | ۵۰۰ هزار دانش آموز خراسانی مشمول تغذیه رایگان می‌شوند

  • کد خبر: ۱۲۷۷۵۵
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
بوفه مدارس باید به سمت پایگاه‌های تغذیه سالم حرکت کند | ۵۰۰ هزار دانش آموز خراسانی مشمول تغذیه رایگان می‌شوند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال سال خوبی در حوزه تغذیه دانش آموزی چه در مناطق کم برخوردار و هم آغاز توزیع شیر رایگان در کل مدارس است.

به گزارش شهرآرانیوز، صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌گو با خبرنگارما درباره وضعیت تغذیه در مدارس گفت: با توجه به اهمیت تغذیه به خصوص در ایام رشد دانش آموز، توصیه اولیه اینکه خانواده تغذیه دانش آموزان را به ویژه در وعده صبحانه داشته باشند.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، بوفه مدارس در ایام کرونا اگرچه مدارس باز بودند اکثرا تعطیل بودند لذا با بخشنامه‌ای که صادر شده است، پایگاه‌های تغذیه سالم و یا همان بوفه‌ها باید در مدارس باز شوند و منع قانونی در همه گیری بیماری کرونا ندارد.
وی گفت: پایگاه تغذیه سالم یا همان بوفه مدارس برای دانش آموزانی که مایلند تهیه کنند باید برقرار شود، اما به شرطی که بوفه‌ها از محصولاتی که تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاه‌ها باشد، استفاده کنند.

سلطانی در ادامه تصریح کرد: بخشی از دانش آموزان که خانواده‌ها وضع مالی خوبی ندارند مسلما دولت موظف است مدارس و این دانش آموزان را شناسایی کتند و تغذیه سالم و رایگان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
برای دانش آموزانی که در تامین تغذیه وشیر مشکل دارند پیگیری‌هایی انجام شده است و تا کنون در کل کشور ۳ تا ۵ میلیون و در خراسان رضوی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز مشمول طرح تغذیه رایگان مدارس می‌شوند و احتمال می‌رود تا انتهای آبان ماه با هماهنگی‌های انجام شده این تغذیه به خصوص برای مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد انجام شود.

وی یادآورشد: امسال بعد ار وقفه چند ساله شیر رایگان مدارس برای کلیه دانش آموزان پیش بینی شده است که به محض اینکه قراردادش با شرکت‌های فراورده لبنی در سطح وزارت خانه بسته شود توزیع آن در مدارس استان‌ها آغاز می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال سال خوبی در حوزه تغذیه دانش آموزی چه در مناطق کم برخوردار و هم توزیع شیررایگان در کل مدارس است

وی افزود: توصیه‌هایی که برای دانش آموزان در این ایام داریم اینکه هنوز خطر بیماری کرونا کامل رفع نشده است لذا دانش اموزشان چاشت و لقمه را برای صبحانه از منزل بیاورند. در بطری‌های شخصی از آب استفاده کنند و سعی کنند از جمع شدن در اطراف بوفه و یا آب خوری‌ها خودداری کنند. تاکید می‌شود خانواده ها به خاطر رعایت بهداشت و سلامتی دانش آموزان و اینکه به بیماری مبتلا نشوند حتما حساسیت بیشتر بروی تغذیه دانش آموزان چه در خانه قبل از رفتن به مدرسه و چه در مدرسه داشته باشند

سلطانی تاکید کرد:  به طور ویژه پیگیر طرح تغذیه رایگان در مناطق کم برخوردار و توزیع شیر رایگان در کل مدارس هستیم و به محص اینکه به استان ابلاغ شود به مرحله اجرا می رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->